Дізнайтеся як працювати з Scratch для micro:bit. Scratch, мабуть, найбільш відома і широко використовувана платформа для вивчення кодів. Версія 3 стала ще кращою, тому що вона підтримує micro:bit. Більше ніж просто середовище для кодування, Scratch більше підходить новачкам як інструмент для розробки програмного забезпечення або інтегроване середовище розробки. Це дозволяє користувачам створювати ігри та анімацію без необхідності виходити за межі Scratch. micro:bit зараз може бути інтегрованим в це середовище, використовувати його для початку процесу, як контролер для ігор і багато іншого!
Scratch розроблений спеціально для людей віком від 8 до 16 років, але також використовується для людей різного віку. Можливість кодувати комп’ютерні програми важлива частина грамотності в суспільстві. Scratch використовується в більше ніж 150 країнах і доступний більше ніж на 40 мовах. Студенти навчаються з Scratch на всіх рівнях (від початкової школи до коледжу) і в різних дисциплінах (таких як математика, інформатика, гуманітарні науки, соціальні науки). Крім того, він використовується для розваг безліччю людей у світі.
Вам знадобиться:
- BBC micro:bit
- USB кабель для використання micro:bit
- Комп’ютер з підключенням до Інтернету або Bluetooth
- Сучасний браузер, такий як Chrome або Safari
Ти дізнаєшся як:
- Створити обліковий запис користувача Scratch
- Підготувати комп’ютер для комунікації micro:bit і Scratch
- Підготувати micro:bit для використання з Scratch
- Додати підтримку micro:bit для редактора Scratch
- Переходити та використовувати Scratch 'Create'
- Писати програму і переносити її на micro:bit
- Зберігати та поширювати власні роботи, а також навчитися працювати з роботами інших людей
Розпочнемо з Scratch для micro:bit
Нижче детально наведено покрокова інструкція для початку роботи з Scratch для micro:bit. Спочатку, ми охопимо все, що потрібно знати для налаштування і створення програм використовуючи micro:bit. Потім ми розглянемо, як користувачі можуть ділитися своїми роботами та вчитися на роботах інших, що є великою частиною досвіду Scratch.
Речі, які потрібно врахувати перед початком:
- Це дозволить вам інтегрувати micro:bit в Scratch. Редактори кодування такі як MakeCode і Python, залишаються найкращим способом використання повноцінних функцій micro:bit.
- Тільки блоки які ви використовуєте для розширення micro:bit, можуть бути прошиті на micro:bit. Всі інші блоки будуть виконуватися б межах
Крок перший - приєднатися до Scratch
Налаштування облікового запису розкриває всі функції для Scratch. Якщо ви хочете зберегти свою роботу онлайн і мати змогу поділитися з іншими, тоді обліковий запис необхідний. Просто натисніть на кнопку Join на домашній сторінці та відкриється діалогове вікно, яке показано вище. Необхідна інформація:
- Ім’я користувача і пароль
- Вік, стать і країна
- E-mail і адреса
Після внесеної інформації ваш акаунт повністю налаштований і готовий для використання. Перш ніж почати другий крок, приділіть трохи часу, щоб подивитись навкруги й відчути де є речі і як вони працюють. Це не завадило б відкрити один з майбутніх проектів і подивитись як він побудований.
Крок другий – встановлюємо Scratch Link
Сторінка Scratch, присвячена міні комп’ютерам micro:bit, містить інформацію та посилання, що допоможуть вам в налаштуваннях. Нижче описані кроки, які є на їх сторінці.
- Щоб поєднати Scratch і micro:bit, вам потрібно встановити Scratch Link App на ваш комп’ютер. Додаток існує у версії для Windows і macOS. Завантажте правильну версію на комп’ютер і встановіть її.
- Завантажте Scratch hex файл micro:bit.
- Під’єднайте micro:bit до комп’ютера через USB. Micro:bit тепер повинен позначатися як змінний диск у Windows. Перенесіть файл, який ви завантажили, на micro:bit.
Файл HEX, який ви помістили на micro:bit, дає змогу редактору Scratch автоматично прошивати ваш код на micro:bit під час роботи.
Крок третій – додавання підтримки micro:bit до редактора
Після того як усе підключено, ми можемо додати підтримку до редактора Scratch. Знайдіть посилання з назвою 'Create' у верхній частині меню, це перенесе нам в основну робочу область Scratch і розпочне новий проект. У нижній лівій частині меню знаходиться кнопка додавання розширення. Натисніть на цю кнопку та оберіть у списку micro:bit. Тепер він перевірить чи є зв'язок з Scratch і підключення до Bluetooth. Потім оберіть у списку micro:bit і ви повернетесь у редактор у якому будуть додаткові блоки micro:bit.
Примітки:
- Якщо у вас немає підключеня до micro:bit та не запущено Scratch Link, діалогове вікно повідомить вам про це. Якщо ви закриєте діалогове вікно, ви все одно зможете писати код з доданою підтримкою micro:bit.
- Для того, щоб перейти на micro:bit на вашому комп’ютері повинен бути увімкнено Bluetooth і запущене програмне забезпечення Scratch Link. Ви також можете додати Scratch Link на вашу панель завдань Windows, щоб полегшити процес запуску коли вам це потрібно.
Крок четвертий – робочий простір
Коли ви відкриваєте новий порожній проект, він буде виглядати як зображення вище, але без кольорових полів. Якщо це перший раз коли ви користуєтесь Scratch, це вікно виглядає трохи заплутаним, але з ним дуже легко впоратись. Ми використали кольорову рамку для кожної області.
- Червоний колір - так само як і в редакторі MakeCode блоки групуються в логічним чином. Кольорові кола являють собою ярлики до згрупованих блоків.
- Зелений колір - усі доступні блоки в Scratch знаходяться тут, і ви можете продивитися їх усіх зі згори до низу. Якщо ви використовуєте одну з ярликів у червоному полі, ви переходите до блоків, пов'язаних з цим ярликом. Коли ви додаєте підтримку наприклад microbit, блоки будуть додані у нижню частину списку та іконка буде додана у нижню частину меню червоного блоку.
- Синій колір - це робоча площа редактора, де ви зможете створювати програму. Виберіть блоки, які вам потрібні у червоному полі, захопіть блок з зеленого поля і перенесіть його в синє полу, щоб будувати код.
- Чорний колір - дозволяє перевірити вашу програму в роботі. Якщо натиснути на зелений прапорець, код, який ви написали до цього моменту буде виконано, включаючи анімацію, яку ви зробили.
- Фіолетовий колір - це поле для вашого спрайти/графіки/заднього фону. У нижній правій частині поля є дві круглі кнопки, одна є фонами, а інша – спрайти. Спрайти й фони можна вибрати з бібліотеки, зробленої з інтегрованої програми paint чи завантажити з комп’ютера.
Крок п’ятий – створимо код
Створімо програму, яка продемонструє як Scratch і micro:bit можуть працювати разом, щоб показати стиль Scratch 'Hello World'. На наведеному вище скріншоті, ви можете побачити, що ми створили дуже просту анімацію. Щоб запустити її, ми натискаємо кнопку А на micro:bit. Спрайт, який ми вибрали з бібліотеки, з’явиться у випадковому місці на екрані та скаже "Hello World". 3 секунди по тому спрайт зникне і не з’явиться доки не натиснути кнопку А на micro:bit.
Створіть код, показаний нижче і знайдіть спрайт в бібліотеці, яка відповідає вашим вимогам. Ви можете видалити будь-який спрайт натиснувши на маленький "х" на спрайті. Потім натисніть на круглий значок внизу вікна спрайта щоб додати інший. Ви можете також перейти безпосередньо до сторінки нашого проекту.
Що відбувається:
- При натисканні кнопки А на micro:bit, код нижче виконується в послідовному порядку:
- Для нашого спрайту обрано особливий костюм
- Спрайт переміщується в будь-яке місце на екрані
- Якщо спрайт перетинає межі екрану, він відскакує назад, тому його буде повністю показано на екрані
- Спрайт робиться видимим
- Повідомлення "Hello World" зображається у вигляді текстового повідомлення
- Повідомлення показується протягом трьох секунд
- Спрайт приховується
- Натискання кнопки А на micro:bit знову запустить процес спочатку
Спрайти:
- У більшості спрайтів в Scratch Library є декілька костюмів для анімації. У деяких спрайтів будуть костюми, які призначені для ходьби або танців або розмахування та інших дій. З приведеного вище коду видно, що ми обрали конкретний костюм в якому рот динозавра був широко відкритий.
- Кожен спрайт може мати свої власні рядки коду. Якщо у вас є декілька спрайтів чи фонів, ви можете нажати на них й робоча область буде пустою. Напишіть свій код звичайним способом і після цього натисніть на наступний спрайт, до якого ви хочете додати код.
Передача коду в micro:bit:
- Будь-який код, який ви пишете для micro:bit автоматично прошивається через Bluetooth в micro:bit.
- Будь-які зміни й налаштування, які ви робите, також будуть автоматично прошиватися.
- Ви можете перевірити це для себе. Як тільки ви виробили код, натисніть кнопку А на вашому micro:bit і ви побачите як він програється в тестовій області.
Крок шостий - збереження, обмін і навчання:
Збереження: Як тільки ви створите новий проект, він автоматично збережеться в хмарі. Він також постійно зберігається кожен раз, як тільки ви вносите до нього зміни. Ви можете примусово зберігати файл, натиснувши “Файл” в синьому рядку меню і вибравши “Зберегти зараз”. В меню “Файл” також є можливість зберегти копію на вашому комп’ютері.
Обмін: У верхній частині сторінки ви знайдете синій рядок меню з кнопкою “Подивитись сторінку проекту”. Якщо ви натиснете на цю кнопку, ви будете спрямовані на сторінку, яка зображена вище. Тут ви можете ввести детальну інформацію про ваш проект, а також зробити його доступним для спільного використання, як ми це робили в наведеному вище прикладі. Тепер будь-хто може побачити цей проект й повчитися у ньому, або зробити ремікс, щоб створити щось нове з коду, яким ви поділились. Ви можете повернутися до свого проекту в будь-який час, натиснувши на кнопку See Inside.
Інші параметри: Ви також можете вимкнути та увімкнути коментарі користувачів з цієї сторінки, а також запустити програму в повноекранному режимі.
Реміксування: Є тисячі й тисячі програм, завдяки яким люди діляться зі спільнотами. Ви не тільки можете спокійно переглядати та запускати ці програми, але ви також можете поринути у внутрішню роботу. Якщо ви знайдете щось, що вам подобається і хочете, щоб воно мало більше функціональності, просто натисни зелену кнопку реміксу на сторінці проекту. Потім ви можете внести зміни та поділитися своєю версією з іншими спільнотами. Це чудовий спосіб навчатися!
Переклад оригінальної статті © Kitronik Ltd: Getting Started With Scratch For microbit >>