Socrat.in.ua

Навчальні конструктори та DIY електроніка

Micro:bit + Microsoft Block Editor - гральний кубик

2018-01-30

Зіграйте в настільну гру створеним власноруч гральним кубиком з BBC micro:bit

  • Необхідний час: 25 хвилин
  • Вік: 11+
  • Рівень складності: початковий


Щоб побачити повний текст статті, вам потрібно зареєструватись

Цей невеликий та простий проект навчить вас деяким вишуканим прийомам в графічному середовищі програмування Microsoft Block Editor. Замість нудного, пластикового, шестигранного кубика, який зазвичай використовують в настільних іграх, ми використаємо мікрокомп'ютер BBC micro:bit.

Цей проект може здатись простим, проте він навчить вас важливим фундаментальним правилам програмування. А також, оскільки ми писатимемо код в графічному середовищі програмування Block Editor, ви зможете побачити як працює програмний код. Коли ви зрозумієте як працює програма, ви можете спробувати написати її й іншою мовою програмування.

Micro:bit гральний кубик


Вам знадобиться:

  • BBC micro:bit
  • Кабель micro-USB
  • 2 батареї типу ААА  (не обов'язково)
  • Батарейний відсік для цих батарей (не обов'язково)
  • Картон
  • Папір
  • Ножиці
  • Клей

 


Щоб побачити повний текст статті, вам потрібно зареєструватись


Крок 1

Перед тим, як зіграти в гру нам потрібно написати код для micro:bit, який використовуватиме оператор умови if для запуску коду в залежності від виконання певної умови. Нижче ви знайдете посилання на інтерактивну інструкцію з написання коду та на готовий код програми.

Але спочатку ми покажемо вам як працює цей програмний код. Не турбуйтесь, це не займе багато часу і ви отримаєте корисні навички програмування micro:bit в середовищі Block Editor. Перейдіть за посиланням Block Editor і ми зможемо починати.

Крок 2

Спершу нам потрібно додати вираз умови, яка перевіряє чи трусили ви micro:bit.

Цей блок виглядає так:

Micro:bit гральний кубик: умова акселерометра

і його можна знайти в розділі Inputs ("входи"), оскільки акселерометр надає мікрокомп'ютеру вхідні дані так само як і кнопки.

Крок 3

Далі нам потрібно зробити, щоб micro:bit показував довільне число від 1 до 6, коли його потрусять. Для цього ми створимо локальну змінну "roll" і присвоїмо їй довільне значення від 0 до 5. (Не від 0 до 6, а від 0 до 5, оскільки в цьому проміжку вже є 6 значень: 0, 1, 2, 3, 4 та 5).

Це виглядатиме так:

Micro:bit гральний кубик: подія струсу та змінна

Тепер, якщо відбудеться подія струсу, змінній "roll" буде присвоєно довільне значення.

Крок 4

Зараз ми додамо оператор умови if для випадку коли змінна roll = 5. В цьому випадку на світлодіодній матриці micro:bit буде відображатись віртуальна сторона грального кубика з шістьма крапками.

Micro:bit гральний кубик: показати сторону кубика

Для того, щоб знайти необхідні елементи коду і зробити його таким, як на картинці вам необхідно зайти в розділи logic (логіка), maths (математика) та variable (змінна). Оскільки локальна змінна roll може приймати значення від 0 до 5, то необхідно написати шість умов: if roll = 5, if roll = 4 і так далі.

Зауважте, що оператор show leds, який відповідає за увімкнення світлодіодів на матриці micro:bit, знаходиться в розділі basic (основне), а не в розділі LED.

Крок 5

Додайте оператор умови else if до першої частини виразу if, але тепер для випадку roll = 4. Це має виглядати так:

Micro:bit гральний кубик: крок 5

Крок 6

Тепер потрібно повторити кроки 4 та 5 для roll = 3, 2, 1 та 0. Додайте ще один оператор умови if для випадку roll = 3. Потім повторіть крок 5 з виразом else if та умовою roll = 2.

Коли ви закінчите, ваш код має виглядати так:

Micro:bit гральний кубик: крок 6

Крок 7

Ви завершили написання коду, але можливо ще не до кінця розумієте як він працює. Якщо ви вирішили просто завантажити готовий код, посилання можна знайти тут. Ви можете подивитись як працює код, завантаживши його в середовище Block Editor і також поекспериментувати з ним. Наприклад, ви можете створити замість шестигранного кубика двадцятигранний кубик для гри в "Підземелля та Дракони".

Крок 8

Тепер вам залишилось лише обрати найцікавішу настільну гру, можливо знайти дошку для цієї гри в інтернеті, роздрукувати її та почати грати.


Корисні посилання:

Приєднуйтесь!
Автор: hobbytech


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


© HobbyTech 2017