Socrat.in.ua

Навчальні конструктори та DIY електроніка

Пригоди Марка на Марсі з Makeblock Ranger. Глава 6: Енергія світла

2017-08-19

<< попередня глава

В цій главі ми взнаємо як працює датчик світла
та навчимося зберігати значення з датчиків у змінних


Щоб побачити повний текст статті, вам потрібно зареєструватись

Пригоди Марка на Марсі з Makeblock Ranger. Глава 6: Енергія світла

Два тижні тому Марковий робот Велоцираптор зламався через перевантаження водоохолоджувальної системи енергетичного конвертера, що призвело до випаровування всіх рідких кристалів Rn119, які використовуються для перетворення води у водень. Фотохімічний молекулярний перетворювач, яким Марк дуже пишається, може виробляти велику кількість кристалів Rn119 за допомогою невеликої кількості сонячного світла, тому камера зберігання кристалів Велоцираптора зроблена маленькою через на вимоги Марка до зовнішнього вигляду автомобіля. Через втрату енергії та поступову втрату швидкості автомобіль звернув на узбіччя дороги та розбудив Марка звуком сигналу про перевантаження (Марк рідко водив сам). Він потягнувся та поглянув на час: "Що?! Вже четверта тридцять ранку!". Він відкрив та перевірив енергетичний відсік і перезапустив процес охолодження системи охолодження.

— "В будь-якому разі, вона скоро мала зламатись. Зачекаємо тут до ранку", Марк сказав Рексу, який сидів поруч з ним.

— "Раптор використовує водневу паливну систему. Чому нам потрібно чекати сонячного світла неначе у нас автомобіль із сонячними батареями?", запитав глузливо Рекс. Марк засміявся, не відповідаючи. Він взяв свій телефон, перейшов у задню частину автомобіля та спроектував 3D зображення на вітрове скло.

— "Допоможи мені знайти фільм Sci-Fi", Марк активував голосову команду.

— "Фільм Стівена Спілберга 1977 року: Близькі контакти третього роду. Програти його для тебе?”, запитала система.

— "Так!”, відповів Марк.


Мета навчання

Важливо знати як слід створювати та використовувати змінні при написанні програми. За допомогою змінних можливо зменшити кількість зайвих операцій зчитування значень з датчиків та здійснити розширене керування системою, використовуючи значення змінних. В цій частині ми будемо використовувати змінні для зберігання даних з датчика світла і взаємодіяти з нашими пандою та роботом mBot Ranger.


Теоретичні знання

Напівпровідник – це вид провідного матеріалу, чия провідність лежить в межах між ізолювальними матеріалами та провідниками, та може змінюватись. Звичайними напівпровідниковими матеріалами є кремній, германій, арсенід галію, та інші.

ФоторезисторФоторезистор – це вид напівпровідника, чиї провідні властивості можуть змінюватись в залежності від інтенсивності світла. Коли матеріал подразнюється енергією світла, він утворює більше провідних вільних електронів, зменшуючи свій опір та дозволяючи проходити через нього більшій кількості струму. Тому він використовується як електронний компонент для перетворення оптичного сигналу в електричний.


Підготовка до складання

В цій частині ми використовуватимемо триколісного гоночного робота, якого складали раніше:

makeblock ranger триколісний гоночний робот


Навчальні завдання

Завдання 1 - Значення датчика світла

Нашою задачею є показати значення датчика світла. Це завдання можна виконати з блоком датчика світла в програмі mBlock. Перетягніть блок [light sensor…] (датчик світла) з набору блоків [Robots] (Роботи), як показано на зображенні нижче:

makeblock ranger 6, light sensor

Блок "Роботи" mblock блок light sensor Блок датчика світла
Цей блок призначений для зчитування значень датчика світла в межах значень від 0 до 970.

Onboard: Опція вибору необхідного датчика світла. Стандартне значення [Onboard 1] відповідає датчику світла номер № 1 на платі Me Auriga, тоді як [Onboard 2] відповідає датчику світла № 2.

Натисніть на перевернутий трикутник на блоці та оберіть з випадного меню датчик світла, який ви хочете зчитати. Будь ласка, напишіть таку програму, щоб панда повідомляла значення датчика. Панда - це спрайт в mBlock. Тут ми використовуємо блок [Say...] (Сказати) під набором блоків [Looks], як показано нижче:

makeblock_ranger_6_005-makeblock-mblock-looks mblock блок say hello Сказати "Hello"
Функція: блоки для спрайту mBlock. При цьому з'явиться діалогове вікно і в білій рамці буде показано текст.

Текст за умовчанням  - "Hello". Ми можемо ввести інший текст прямо в білу рамку.

makeblock ranger - панда каже Hello

Щоб панда "сказала" поточне значення датчика світла, нам потрібно написати програму як показано нижче:

makeblock ranger програма 1 для глави 6

З’єднайте Ranger з mBlock і натисніть на зелений прапорець. Спостерігайте за значенням датчика світла, яке повідомляє панда. Спробуйте закрити датчик світла номер 1 на платі Ranger рукою і подивіться чи стає меншим це значення. Чим менша інтенсивність світла, тим менше значення ми отримуємо з датчика.

makeblock ranger панда повідомляє величину з датчика


Завдання 2 - Опис та використання змінних

Змінні використовуються для зберігання чисел або тексту подібно скриньці або ящику. Ми можемо записати вміст у змінну або прочитати вміст, який змінна зберігає. Натисніть [Data & Blocks] --> [Make a Variable] (Створити змінну), як показано нижче

makeblock ranger створення змінної

Коли з’явиться маленьке вікно з назвою [New Variable] ("Нова змінна") , введіть ім’я змінної. Ім’я повинне починатись з букви і може містити тільки букви та цифри:

makeblock_ranger назва змінної

При назві змінних, будь ласка, називайте їх осмислено, щоб їх можна було прочитати в майбутньому та зрозуміти значення змінної. Тут ми назвали змінну [Light1], адже вона зберігатиме значення датчика світла.

makeblock ranger змінна Light1

Стандартне значення змінної є [For all sprites] (Для всіх спрайтів), тому кожен спрайт в mBlock може встановити значення для змінної Light1. Далі, натисніть кнопку [Ok] і в полі для блоків з'являться блоки, які належать до цієї змінної, як показано нижче:

makeblock ranger блоки змінної

Тут блок [set light1 to 0] – це блок, в якому ви можете встановити значення змінної.

Будь ласка, напишіть програму як показано нижче:

makeblock ranger програма зі змінною

З’єднайте Ranger з mBlock і натисніть зелений прапорець. В цій змінній буде показано значення датчика яскравості № 1:

makeblock ranger panda

Якщо ви закриєте датчик світла № 1 руками, ви побачите, що значення "Light1" в лівому верхньому кутку вікна постійно змінюється. Чим ближче ваші руки до датчика світла, тим менше світла датчик отримує і тому значення стає меншим.


Щоб побачити повний текст статті, вам потрібно зареєструватись

наступна глава >>

Автор: hobbytech


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *



© HobbyTech 2016