Socrat.in.ua

Навчальні конструктори та DIY електроніка

Пригоди Марка на Марсі з Makeblock Ranger. Глава 12: Керування

2017-10-11

<< попередня глава

Датчики світла допоможуть роботу прямувати до його джерела

Пригоди Марка на Марсі з Makeblock Ranger. Глава 12: Керування


Щоб побачити повний текст статті, вам потрібно зареєструватись

"Корабель-носій не відповідає, швидше за все сигналу заважають радіоперешкоди," - сказав собі Марк.

"Капітане, назовні видно цятку світла, яка швидко рухається," - вигукнув Пітер, дивлячись на екран.

Марк також бачить цятку світла в темряві. Придивившись, він зрозумів що це незвичайний літальний пристрій з надзвичайно яскравим світлом на хвості, як у світлячків. Світло рухається зліва направо, наближається та віддаляється, але не віддаляється надто далеко.

Марк розуміє, що літальний пристрій має намір слідувати за ними та повертається до Пітера: "Пітере, увімкніть датчик світла та налаштуйте його на рух вперед."

"Так, капітане!" - Пітер швидко додає дані датчика світла до навігаційної системи для того, щоб Ranger слідував за світлом невідомого літального пристрою.


Цілі навчання

В цій главі ми поговоримо про робота, який слідує за світлом та створимо програму для цього. Ranger має два датчики світла. Порівнюючи різницю значень з них, робот може виявити розташування джерела та рухатись в його напрямку. Таким чином ми можемо керувати Ranger за допомогою ліхтарика, просто направляючи пучок світла в певному напрямі.


Теоретичні знання

Світло рухається по прямій траєкторії. Світло може проходити через вакуум та однорідні середовища. Коли світло натрапляє на непрозорий об'єкт, позаду цього об'єкта з'являється тінь. Форма тіні така ж як у перешкоди, що її створює.

Makeblock mBot Ranger

На малюнку вище ви бачите тінь під Ranger.


Підготовка до складання

В цій главі ми будемо використовувати гусеничного робота, як у минулих главах.


Навчальні завдання

Навчальне завдання 1 - прочитати значення з датчика світла

Ranger має два датчики світла, датчик 1 знаходиться з лівого боку, а датчик 2 – з правого.

Змінні, що містять значення датчиків світла можна розташувати на сцені mBlock, щоб спостерігати за їх змінами.

Будь ласка, додайте дві змінні: L_Light та R_Light.

Потім створіть новий блок: ReadLight. Завданням цього блоку є зчитування поточних значень з датчика та запис у змінні.

Програму наведено нижче:

Пригоди Марка на Марсі з Makeblock Ranger. Глава 12: Завдання 1 - прочитати значення з датчика світла

Приєднайте Ranger до комп'ютера через USB-кабель для завантаження програми та натисніть на зелений прапорець для її запуску. Значення датчиків буде змінюватись в залежності від освітленості. При збільшенні кількості світла, що потрапляє на датчики, цифри будуть збільшуватись, а зі зменшенням освітленості цифри будуть зменшуватись.

Пригоди Марка на Марсі з Makeblock Ranger. Глава 12: Панда повідомляє цифри

Навчальне завдання 2 - повертати наліво чи направо?

Якщо закрити рукою лівий датчик (номер 1), значення змінної L_Light зменшиться. Якщо закрити правий датчик (номер 2), зменшиться значення змінної R_Light.

Пригоди Марка на Марсі з Makeblock Ranger. Глава 12: Правий і лівий датчики світла у Ranger

Дані виглядатимуть приблизно так, як в наступній таблиці:


Щоб побачити повний текст статті, вам потрібно зареєструватись

наступна глава >>

Автор: hobbytech


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *



© HobbyTech 2017